Sub denumirea succintă de „Chestionar CIUS” se ascunde „Scala folosirii compulsive a Internetului” (Compulsive Internet Use Scale1) care este un chestionar psihologic ce poate fi folosit pentru a evalua dependenţa de Internet.
Scorare
În tabelul următor sunt enumerate răspunsurile (și scorurile) cu care puteți răspunde la întrebările chestionarului:
- niciodată (0),
- rar (1),
- uneori (2),
- deseori (3)
- foarte frecvent (4)
Dimensiuni și afirmații
- Cât de des vi se pare dificil să ieșiți de pe Internet?
- Cât de des continuați să folosiți internetul, deși vreți să
încetați? - Cât de des vă spun alți oameni (de exemplu, partenerul,
copiii, părinții sau prietenii) că ar trebui să folosiți mai
puțin Internetul? - Cât de des preferați Internetul în loc să petreceți timp cu
alții, de exemplu cu partenerul, copiii, părinții, prietenii? - Cât de des dormiți prea puțin pentru că sunteți online?
- Cât de des vă gândiți la Internet, chiar dacă nu sunteți
online? - Cât de des vă bucurați deja că urmează să folosiți Internetul?
- Cât de des vă gândiți că ar trebui să petreceți mai puțin
timp pe Internet? - Cât de des ați încercat, fără succes, să stați mai puțin
timp pe Internet? - Cât de des efectuați sarcinile de acasă cu rapiditate pen‐
tru a accesa mai repede Internetul? - Cât de des vă neglijați îndatoririle zilnice (serviciu,
școală, viața de familie) pentru că preferați să stați pe
Internet? - Cât de des intrați pe Internet când vă simțiți prost dispus?
- Cât de des folosiți Internetul pentru a uita de griji sau
pentru a reprima o stare de spirit negativă? - Cât de des vă simțiți neliniștiți, frustrați sau iritați dacă nu puteți folosi Internetul?
Interpretare
La ”Scala folosirii compulsive a Internetului” punctajul maxim este 56, iar valorile situate în jur de 28 sunt deja un indicator clar al dependenței de Internet.
- Meerkerk, G. J., Van Den Eijnden, R. J., Vermulst, A. A., & Garretsen, H. F. (2009). The Compulsive Internet Use Scale (CIUS): some psychometric properties. Cyberpsychology & behavior : the impact of the Internet, multimedia and virtual reality on behavior and society, 12(1), 1–6. https://doi.org/10.1089/cpb.2008.0181 ↩︎